

Zbiornik wyrównawczy paliwa został zaprojektowany tak, aby zapobiec sytuacji braku dopływu paliwa w pojazdach, na które oddziałują bardzo duże przeciążenia.
Paliwo jest dostarczane do zbiornika wyrównawczego za pomocą pompy podnoszącej, która w większości przypadków jest pompą paliwową OEM ze zbiornika. Objętość paliwa w zbiorniku wyrównawczym działa jak bufor, który zawsze zapewnia zasilanie pomp, nawet jeśli pompa podnosząca chwilowo straci możliwość zaciągania paliwa. Objętość paliwa jest utrzymywana przez pompę podnoszącą, a także paliwo powracające z regulatora ciśnienia paliwa. Nadmiar paliwa w zbiorniku wyrównawczym jest zwracany z powrotem do głównego zbiornika paliwa pojazdu. Zbiornik wyrównawczy zapewnia również szybki i łatwy sposób na unowocześnienie dowolnego standardowego układu paliwowego bez modyfikacji standardowego zbiornika paliwa.
W zbiorniku wyrównawczym można zastosować wiele pomp paliwowych o wysokim przepływie.
Ponieważ kompatybilne pompy wykorzystują zawór zwrotny, Wielopompowy zbiornik Surge Tank łączy wszystkie pompy w jeden wylot, co upraszcza instalację zewnętrzną. UWAGA: Ti Automotive (Walbro) E5LM MPFST zawiera dodatkowe zawory zwrotne w kolorze zielonym
"PUMP OUT" posiada gwint 10AN ORB, z wkręconym fabrycznie męskim nyplem -8AN. Wszystkie porty "OVERFLOW", "SUPPLY" i "RETURN" mają gwinty AN-8 ORB, z wkręconym fabrycznie nyplem męskim -AN-6. Wszystkie te nyple redukcyjne można wymienić na inne rozmiary (sprzedawane osobno).
Pompy są montowane za pomocą wspornika z anodowanego aluminium. Wszystkie wewnętrzne przewody są kompatybilne z benzyną, etanolem i metanolem. Ti Automotive E5LM wykorzystuje standardową wkładkę filtracyjną dołączoną do pompy. Wszystkie inne pompy wykorzystują dostarczoną siatkę wlotową ze stali nierdzewnej do filtracji wstępnej pompy.
Połączenia zasilania pompy są obsługiwane za pomocą specjalnie zaprojektowanych konektorów elektrycznych. Niezbędne zaciski pierścieniowe i sprzęt są dołączone do każdego zbiornika.
Jak pokazano na zdjęciach, spodnia część MPFST jest przystosowana do nierównych powierzchni powszechnie występujących w bagażniku pojazdu. W zestawie śruby z łbem gniazdowym M6x1.0mm ze stali nierdzewnej
Opcjonalnie:
20-0461 Przełącznik poziomu paliwa, 1/8 NPT
20-0519 Przełącznik poziomu paliwa Plus wskaźnik diagnostyczny